trouble and fun along the way - Reisverslag uit Mackay, Australië van Pim Haas - WaarBenJij.nu trouble and fun along the way - Reisverslag uit Mackay, Australië van Pim Haas - WaarBenJij.nu

trouble and fun along the way

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg Pim

07 December 2011 | Australië, Mackay

Where to start, where to start..... ja het is alweer een tijd geleden dat ik wat heb geplaatst, maar heb of geen internet of weinig tijd. Ja weinig tijd! Hahaha ben liever nu met andere dingen bezig dan bloggen. Wat ik in het vorige stuk vergeten ben te zeggen is dat wij de tweede dag ook in sydney nog naar de toronga zoo zijn geweest! Erg mooi uitzicht over de stad, want de zoo is aan de overkant van het water op een berg, ongeveer tegenover het opera huis. We zijn met de gondel omhoog gegaan naar de dierentuin. Veel beesten sliepen of waren er niet vanwege renovatie, maar we hebben wel tussen de kangoeroes gelopen, vogelbekdier gezien en ze hadden tijger welpjes!

Om verder te gaan waar ik was gebleven... we zijn van bayron bay dus naar het noorden gegaan voorbij brisbane een verkeerde afslag genomen landinwaarts :P (Brisbane is chaos) en uiteindelijk overnacht in Gayndah. Vanaf Gayndah zijn we de volgende dag vertrokken naar het noorden. op de helft van de rit zijn we gestopt om te rusten. Toen we weg wilden rijden startte onze auto niet!! Een paar mensen om hulp gevraagd, bleken nederlanders te zijn :P maar konden ook niet helpen. Sidney heeft uiteindelijk een aantal australische gasten gevraagd te helpen en die hebben hem met duwen aangekregen. We zijn vanaf daar doorgereden naar Ingham en hebben overnacht in een betaalde caravan park. De volgende dag zijn we naar de garage gegaan ermee, maar die hadden die dag geen tijd dus moesten we wachten tot de volgende dag. We hebben wat door het dorpje gelopen, maar was weinig te beleven. De dag erna zijn we naar de garage gegaan om 9 uur sochtends en hebben we tot 2 uur smiddags moeten wachten eer dat hij klaar was (in dus een dorpje waar niks te doen is). Het bleek dus dat de startmotor niet goed functioneerde en die hebben ze voor ons gerepareerd en kostte ons 350 dollar! We zijn gelijk vanaf daar verder gereden richting cairns. We hebben daar overnacht bij the boulders een gratis campingplek maar heel erg mooi!! de volgende ochtend zijn we naar cairns gereden en hebben we een tripje geboekt om the great barrier reef te bezichtigen. Daarna zijn we door de stad gelopen en ook nog eens verdwaald hahaha! Daarna zijn we door the table lands heen gereden dat licht links van Cairns en is erg mooi. We zijn naar een waterval geweest, door bergen gereden en naar een groot meer geweest. Die avond zijn we naar dezelfde camping plek terug gereden om weer een gratis overnachting te hebben. Die avond zijn we twee mensen uit brisbane tegen gekomen en hebben we de hele avond gezellig mee zitten kletsen. de volgende ochtend deed wonder boven wonder onze startmotor het niet meer :( dus hebben we met z'n tweeen voor het leven de bus geduwd een heuvel op en daarna heuvel af en gelukkig gestart. Ik heb naar Cairns moeten crossen om ons tripje naar het reef niet te missen! Uiteindelijk optijd aangekomen en een hele leuke dag gehad. We kregen onbijt op de boot en zijn naar het reef gevaren. Daar aangekomen kregen we een duik met instructeurs mee van ongeveer 15 min. Was erg mooi! Hebben een HAAI!!! van 1,5 meter gezien :P heel veel mooi coraal en veel vissen. Sidney had wat last van zijn oren en kwam het water uit met een bloedneus! Daarna zijn we naar een ander reef gevaren en kregen ondertussen ook nog wat informatie over de vissen en het reef. We hebben wat zeeschilpadden in de verte zien zwemmen, maar helaas niet toen wij in het water waren. Ik heb nog een tweede duik gedaan en we hebben nog wat gesnorkeld. We hebben lunch gehad en we hebben wat onderwater foto's gekocht :P Super dag! Tot.... je terugkomt bij het busje en hem weer moet aanrennen... Wat mensen gevraagd om te duwen en toen zijn we weer terug gereden naar de befaamde gratis camping en hebben daar overnacht. De volgende ochtend moesten we in de sort regen de bus aanduwen, maar dat lukte dit keer niet om hem over de heuvel heen te krijgen. Gelukkig kwamen er net twee mensen aangereden en die hielpen mee met aanduwen. We zijn vanuit daar terug naar Ingham gereden naar dezelfde garage die hem heeft gerepareerd. Komen we daar aan, proberen ze hem te starten, start hij echt tien keer achter elkaar :S Daar zakt je broek ook van af. Dus ja hun zeiden dat hij goed was. Vanaf toen kwamen we erachter dat hij sochtends niet uit zichzelf starte, maar zodra hij warm was startte hij wel. We zijn vanaf de garage verder naar beneden gereden en weer gestopt bij een waterval. Het had flink geregent dus de weg was overstroomd, we hebben de van laten staan en zijn door het water gaan lopen. De waterval was echt heel gaaf, want we moesten een aantal keer door de waterval heen lopen om uiteindelijk de berg op te komen, zodat je de hele waterval kon zien. Dus dat was nog een beetje avontuur! We zijn ook nog een klein slangetje tegen gekomen, maar die ging er gauw vandoor.Vanaf de waterval zijn we verder gereden en gestopt voorbij Townsville in Ayr bij een information centre. Daar hebben we wat informatie opgevraagd en hun zijn dat er een lifter was die dezelfde kant op ging. We gingen kijken wat voor persoon het was en het bleek een zuid koreaan te zijn. We hebben hem meegenomen en zijn vervolgens naar Bowen gereden, wat een mooi strand en uitzicht heeft. Ze hebben daar ook een film gemaakt over australie. Schijnt bekent te zijn, maar heb hem nooit gezien! Vanaf Bowen zijn we naar een gratis camping gereden, vlakbij Calen. Daar waren een hoop mensen (australiers) om vakantie te vieren. Dus we hebben daar in het donker bos nog wat spelletjes gedaan :P De Zuid koreaan was erg aardig en we hebben ook met hem gelachen! de volgende ochtend zijn we verder gereden nadat de australiers geholpen hadden met aanduwen van de auto.We zijn naar Eungella national park links van Calen gereden.Daar heb ik de stijlste weg ooit in me leven naar boven gereden met scherpe bochten pfff! Maar als je dan eenmaal boven komt is het echt waanzinnig mooi. We zijn wel een verkeerde weg ingeslagen, omdat ze niet zo goed zijn met borden in australie! Een of andere dirt road en die werd steeds smaller en smaller! uiteindelijk kwam er een stijle heuvel met modder waar we dus niet op konden... Dus maar gekeerd in de bosjes haha. Van daar uit zijn we verder gereden naar een waanzinnig viewpoint, dat is dus een uitkijk en daar kijk je zo het dal in met aan weers kanten rijen met bergen. We kwamen daar een australier uit Mackay tegen waar we mee hebben staan kletsen. We zijn daarna verder gereden naar een rivier waar je eventueel vogelbekdieren kunt zien. Wij zagen alleen schildpadden en een grote aal! Ook daar kwamen we de australier weer tegen en we zijn met hem gaan lunchen. Na de lunch heeft hij ons naar een waterval gebracht. Bij deze waterval kon je van de rotsen het water in springen van ongeveer 10 a 15 meter hoog! Dat was erg gaaf! Daarna heeft hij ons uitgenodigd om bij zijn huis te overnachten dus dat was erg leuk. Hij woont met zijn vader samen in een huis. Volgende keer ga ik verder, want er is teveel te vertellen :D

• 07 December 2011 - 07:27

Netty:

Heey gasten leuk weer een blog te lezen van jullie.. (hoor natuurlijk wel veel van Sid) :)
    De volgende keer niet zolang wachten hoor :).. Maar kan wel begrijpen dat jullie niet altijd internet hebben en dan weer een heel verhaal op te moeten schrijven. Maar iedereen geniet zo wel een beetje met jullie mee...
    Groetjes uit het koude natte winderige Nederland...

• 07 December 2011 - 12:42

Het Quibus Team:

kleine tip: aanduwen in zijn achteruit gaat makkelijker (weet niemand)
    lekkere investering is dat... zo'n mooie bus... lol!
    Hoe ga je die verkopen later?

• 23 December 2011 - 07:41

Ien:

Goh jullie maken een hoop mee. En met die van word je in australië niet vergeten als iedereen hem moet aanduwen whoehahaa