eerste week backpacken in Ozzy! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pim Haas - WaarBenJij.nu eerste week backpacken in Ozzy! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pim Haas - WaarBenJij.nu

eerste week backpacken in Ozzy!

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg Pim

18 November 2011 | Australië, Sydney

Zo luitjes! Na aangekomen te zijn met een overstap in cairns, in sydney, moesten we eerst de strenge austalische douane door! Van te voren moet je een kaart invullen waarop je moet aangeven of je etenswaren, medicijnen spullen gemaakt van dieren enz. bij je hebt. Nou dat hadden we dus, dus maar aangevinkt. Wordt je uiteindelijk gecontroleerd, mag je gewoon doorlopen! Wel chill hoefde we niet onze hele rugzak te legen. Vanaf het vliegveld met de trein naar kings cross, want op de kaart stonden daar veel hostels. Na 15 min met de trein kwamen we daar aan. Kaart die ik had gepakt was ik alweer kwijt (al bijna een week niet goed geslapen en gerezen), maar goed toch gewoon rond gelopen. Gelukkig heb ik ook mijn tablet nog met de lonely planets erop. Dus maar in de brandende hitte en de rugzakken 1 voor 1 de hostels af gegaan. Allemaal vol! Na een uur zoeken zijn we met nog een paar andere zwervende naar een hostel gegaan genaamd Asylum. Daar was nog plek voor drie en dat kostte 25 dollar pp per nacht. Duur! Oh ja er was 1 of ander golftournooi met tiger woods aan de gang en daarom zat alles vol. Sidney lag in eerste instantie op een andere kamer dan ik. Het bed waar hij zou moeten gaan slapen lag vol met puinzooi van iemand anders en niemand wist van wie, oh ja inclusief rottend vlees en groente. Bah! Dus hij kwam bijh mij op de kamer liggen. Het was een 6 persoons kamer troep overal, geen daglicht, geen ventilatie en smerige mensen die als varkens leven op de kamer. Drie keer raden....... goor engels volk. Begin inmiddels een beetje een afkeer voor die britten te krijgen, want in elk land gedragen ze zich als randmongolen, maar goed. Je moet weten en dat wisten wij ook niet, dat kings cross zo'n beetje de ghetto is van Sydney. Zwervers, gokhallen, stripclubs enz. We zijn het hostel uitgegaan en een rondje gaan lopen. Een paar straten verder stond een busje geparkeerd die verkocht werd door twee duitse dames. Wij wilden alletwee al een auto hebben, want we hadden nu extra tijd in Australië. Hij stond voor 5500 dollar te koop en het busje was in goede staat. Er zitten slaapplekken in, sevice, pannen, stoelen en tafel, autoradio en opbergruimte. Alles inclusief de prijs! Kortom wij wilden dat busje hebben. Uiteraard niet genoeg cash op zak dus naar een pin automaat gelopen. Kan je maximaal 500 dollar per dag opnemen! Wtf! Banken zijn gesloten in het weekend! Laatste optie was internet bankieren, maar ze wist haar rekening niet uit haar hoofd dus afgesproken de volgende dag te regelen en hun alvast 200 dollar gegeven, zodat ze wisten dat wij de bus gingen kopen. Wij terug naar de asylum en een filmpje gekeken in de chill room. Daarna om een uur of 8 naar bed we waren op! That's when fun started! We lagen eerst me z'n tweeen op de kamer, er hing zo'n automatische lucht verfrisser. Je weet wel die vaak in toiletten hangen en om de 15 min spuiten. Nou spuiten is nog nog zachtjes uitgedrukt. Ding maakte een herrie! Pfff elke kwartier! Maarja wel in slaap gevallen af en toe een uurtje... toen werd ik om half drie snachts wakker, omdat die britten dronken de kamer in kwamen. Er waren wat woordenwisselingen tussen die twee en daarna gingen ze naar de chill kamer. 1 gingen dronken met blehren met britse nummers gok ik de ander kwam weer de kamer in en sliep blijkbaar onder Sid. Daarna kwam er een ander dik vies brits wijf de kamer in en die sliep in een ander bed. Toen we met haar praatte die middag dachten wij al dat ze niet helemaal 100 was. Nou toen lk kwam het hoor ik bespaar jullie de details, maar diegene die onder Sid sliep ging los( bedenk zelf maar wat dat betekent) met dat viese dikke wijf en sid lag er nog boven. Ik heb nog een paar keer geroepen dat ze moesten stoppen maar daar gaven ze niet om. Toen ben ik scheldend de kamer uitgelopen! Bah! Sid werd toen pas wakker en heeft de show verder meegemaakt. Ik zat in de chill room met die andere britse idioot die nog steeds mee zat te zingen! Pfff toen ik terugkwam was het gelukkig over. Maarja ondertussen was het al vijf uur! Die gast heeft nog een paar keer dronken zitten ouwehoeren en daarna zijn we nog voor een uurtje hier en daar in slaap gevallen. Toen ging de wekker om 8 uur! Pfff gebroken, maar zo snel mogelijk weg uit dat smerige hostel! We hadden om 9 uur afgesproken met de duitse dames. Toen ze aankwamen vertelden ze dat het zondag was en dat ze niet hadden nagedacht over het overschrijven van de auto op mijn. Die is namelijk dicht op zondag! Dus weer de volgende dag afgesproken om 9 uur. Dit keer zijn we op zoek gegaan naar is luxers, want we hadden gewoon een goeie avond slaap nodig. We hebben samen een appartement gehuurd voor 1 nacht en wow wat een kamer! De mooiste kamer waar we ooit hadden geslapen! We hebben wat boodschappen gedaan voor het avond eten en sdavonds dus lekker gekookt. Lekker en goedkoop die kangoeroe biefstuk! :D we hebben die avond als roosjes geslapen. De volgende ochtend weer naar de dames toe. Ik moest een contract van ze tekenen dus heb daarvoor eerst de motor bekeken en het oliepijl gecheckt. Er zit ook genoeg profiel op de banden en ik mocht een ritje maken. Alles zag er goed uit, ze hadden alle oficiele papieren bij zich. Dus contract getekend en een bank opgezocht, ze wilde liever cash. Aangekomen bij de bank werkte mijn creditcard niet en sid kon wel genoeg opnemen. Door de stad zitten leuren en bij andere banken geprobeerd, maar helaas! Dus toch maar het laatste bedrag via internetbankieren. Komen we aan bij de rta waar je de auto moet overschrijven, zat ze te klagen dat op de print die ik mee moest nemen waar we overnachten geen stempel en handtekening bevat! Moesten we terug naar het appartement en weer terug naar de rta. Zijn we aan de beurt is een paspoort niet voldoende! Moet je een bankpas met een volledige voornaam erop hebben. Die hebben we dus niet in nederland! Dus naar de bank toe om een Australische rekening te openen zijn de banken om 4 uur dicht!!!! Was half 5.... dus weer de volgende dag afgesproken,we zijn door de botanic gardens gelopen op de terugweg erg mooi. De dames hadden een goed hostel waar ze zelf ook al hadden geslapen opgezocht en ons afgezet. En goed was het hostel! Schoon, alles werkt met pasjes dus geen indringers wasruimte schone toiletten en douches etc. Savonds zijn we door de stad een rondje gaan lopen aangezien we niet meer in kings cross zaten. Komen we ineens in een onwijs mooi park! Verlichte bomen, fonteinen, watervallen en de haven! Geen fototoestel bij ons natuurlijk, maar wel kikke! Goeie avond geslapen en de volgende dag met onze ziel onder onze arm maar weer proberen. Ik had die avond daarvoor een rabobank gezien dus eerst zijn we daarheen gegaan. Ik mocht naar de receptie toe op de 16e verdieping uitzicht ook weer daar! Maar goed de recptie zei al dat ze niks konden doen aan mij credit card, maar ze zou een nederlandse collega erbij roepen. Aan hem heb ik uitgelegd over de auto. Hij heeft voor mij een officeel document gemaakt met mijn volledige naam en de kopieën van mijn paspoort en bankpassen eraan. Erg aardig van hem. Dus wij naar de rta, ze twijfdelde wel maar dan doen ze ineens weer geen bevestiging van de bank, maar alleen een rekeningafschrift. Ik was er al helemaal klaar mee met die achterlijke regels dus heb een bank account in Australië geopend. Krijg ik een rekeningafschrift staat mijn volledige naam er niet op! Konde ze niet aanpassen in het systeem dus ik heb het hem met de hand erbij laten schrijven en z'n handtekening. Weer naar de rta kregen we een andere vent. Die helemaal niet moeilijk deed en met mijn nederlandse bankpas hem heeft overgeschreven! Gvd! Maar goed daarna verzekerd en konden we de weg op eindelijk! We zouden eigenlijk nog iemand bezoeken in Sydney, die we in thailand hadden ontmoet, maar die nam de telefoon niet op dus we zijn gewoon naar het noorden gaan rijden. Eerste stop was nambucca heads. Was al donker toen we daar aankwamen, wisten een plek waar we konden staan met de auto, maar die was ergens afgelegen. Ze zijn in Australië trouwens niet zo goed met bordjes en dingen aangeven. Na een kwarier over ee zandpad te rijden zagen we campers staan geen receptie. Auto neergezet staat er een man nijdig dat we teveel herrie maken. Wel aan hem gevraagd hoe dat nou werkt, hij zei dat ze de volgende ochtend naar ons toe zouden komen. We werden wakker nog even gewacht, maar kwam niemand dus toedeledoki! We zijn naar een info punt gegaan en die heeft uitgelegd welke plekken het mooist waren. Eerst naar het strandje toe en onszelf gedoucht onder de douches aan zee. Erg mooi daar! Daarna boodschappen gedaan en weer verder gereden naar bayron bay! Was een lange rit, maar erg mooi hier! Mooie stranden veel surfers en kiters! We hadden van de duiters al gehoord dat er een mooie camping in de buurt zit dus die opgezocht. Uiteindelijk gevonden en ja hoor een camping waarbij je 1 keer struikeld lig alweer op strand. Voor internatiole mensen kan je twee nachten voor de prijs van 1 doen. Dus 8 dollar pp per nacht. Gratis internet, gratis stroom en water. Je kan de was doen en..... gratis bodyboarden! Dus dag 2 maar even gaan bodyboarden! Groot de golven, groot! Niet normaal, maar je gaat wel hard hahaha. Vandaag gaan we weer verder naar het noorden wordt weer een lange rit! Tot de volgende keer maar weer!

  • 17 November 2011 - 21:29

    Winny:

    Jeetje wat een verhaal weer,supergaaf dat jullie een busje hebben gekocht. Dat is DE manier om Australie te ontdekken toch?? Ben benieuwd naar de verdere verhalen en natuurlijk de foto's !!

  • 18 November 2011 - 06:52

    Netty:

    Heey jongens wat een verhaal weer hè... Gelukkig hebben jullie het busje en kan het alleen maar mooier worden!!!
    Met mooie foto's en verhalen natuurlijk weer voor ons.. We genieten met ze alle mee met jullie!
    Nou gasten veilige kilometers en we horen wel weer van jullie..
    Lieve groeten

  • 20 November 2011 - 20:51

    Ed:

    Zo daar wordt je groot en sterk van met die ervaringen.
    Heel leuk dat jullie nu je eigen camper hebben. Wat is het voor een merk en is het benzine of diesel.
    Hoe lang blijven jullie eigenlijk in australie?
    Nou veel plezier nog en heb jij je Paddy duikbrevet meegenomen Pim?
    Groetjes Ed&Do

  • 22 November 2011 - 08:32

    Ien En Kev:

    Ha jongens!!
    Goed geregeld, hebben jullie nog wat kunnen afdingen van die wagen??
    Ik vind het leuk om te lezen waar jullie zijn, want ik heb er beeld bij!! Ik ben der ook geweest haha.
    Leuk!

Verslag uit: Australië, Sydney

Pim

Actief sinds 15 Sept. 2011
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 16562

Voorgaande reizen:

16 Februari 2012 - 22 Oktober 2012

Wereldreis - Amerika

22 Februari 2012 - 23 Februari 2012

Terug naar Nederland

11 Oktober 2011 - 30 November -0001

Wereldreis-Thailand

10 November 2011 - 30 November -0001

Wereldreis-Japan

11 November 2011 - 30 November -0001

Wereldreis Australië

18 Januari 2012 - 30 November -0001

Wereldreis - Nieuw zeeland

Landen bezocht: