From queensland back to new south wales - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Pim Haas - WaarBenJij.nu From queensland back to new south wales - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Pim Haas - WaarBenJij.nu

From queensland back to new south wales

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg Pim

26 December 2011 | Australië, Coffs Harbour

De laatste ochtend in brisbane hebben we voor het gezin een bosje bloemen en een kaartje gehaald. Daarna hebben we een care package meegekregen van de mensen, met daarin verse eieren van Peta en verse groenten en van Josh mango's, soep en crackers! Echt super! Vanuit brisbane zijn we richting de goldcoast gereden, met een omweg haha! Wegen in brisbane chaos en veel toll wegen! In de sortende regen door de bergen gereden en in de wolken met maar 50 meter zicht. Uiteindelijk kwamen we op de goede weg terecht en zijn we eerst naar naar tweed heads toe gereden. We hadden al via onze mobiel contact gehad met het limburgs stelletje (Voor het gemak Hans en Denise ) om met hun op de camping te zitten vlakbij chinderah. Daar hebben we met z'n allen overnacht. De volgende ochtend zijn we tweed heads gaan verkennen en dat is echt een mooi plaatsje de kust. Eerst hebben we wat kerstmutsen met kerstmanbaard gekocht en hebben we wat lol gehad toen we ze opdeden. We zijn naar het kust gegaan en hebben wat foto's gemaakt met onze onze kerstmutsen op. Daarna zijn we met de kerstmutsen door het dorpje gereden en hebben in een scheur gelegen om de reacties van de mensen. Er waren ook nog wat jappen die met ons op de foto wilden! Hahahaha! Daarna zijn we naarhet strandje gegaan waar de zee afgeladen was met surfers. Ze hadden ook rotsen in het water en met de hoge golven die daar tegenaan sloegen gaf dat een mooie gezicht. We konden vanaf daar de hoge gebouwen van de gold coast aan de overkant zien! Savonds zijn we naar dezelfde camping gegaan vlakbij chindra en de volgende dag zijn we naar de gold coast gegaan en hadden we gelukkig beter weer! Erg mooi gezicht met de hoge gebouwen langs de kust. Eerst zijn we naar het strand gegaan om te zonnen en te zwemmen in hoeverre dat ging! Onwijze stroming en golven van een paar meter. Een paar keer half verzopen, maar wees niet bang, want we werden nauw in de gaten gehouden door de lifeguards. We mochten ook niet buiten de vlaggen zwemmen. Daarna zijn we door de stad gelopen en een beetje rond gekeken. Vervolgens zijn we verder gereden voorbij tweed heads righting byron bay. Daar hebben we in het aangrezende plaatsje Suffolk op een betaalde camping gezeten met Hans en denise voor 2 nachten. De heenweg Zijn we daar ook gebleven dus we wisten al goed onze weg daar. Overdag Zijn we gaan bodyboarden met grote golven!Dus dat was wel gaaf! S' avonds hebben we met z'n allen gebarbequed mmmmmm! De volgende dag zijn we de buurt inland gaan verkennen en savonds weer met z'n allen gegeten. De dag daarna zijn we langs de kust naar beneden gegaan en hebben we wat national parken bezocht. bij 1 van de stranden was het eb en zag ik een uitgedroogde haai liggen!!!! van 40cm :P later ben ik erachter gekomen dat het een wobbegong shark is, zoek maar lekker op op internet :D daarna zijn we verder gereden naar ballina en toen kregen we een storm op onze dak. We moesten zelfs stoppen langs de weg. Hagelstenen met een diameter van 5cm! Dat komt hard naar beneden!! Vervolgens zijn we doorgereden naar Grafton. Daar hebben we overnacht onder grafton en zijn we de volgende dag naar een national park gegaan ten westen van grafton. Daar kwamen we een duitser tegen die aan het reizen was op z'n fiets! hij is begonnen in duitsland en is door het midden oosten gefietst naar india en van daaruit is hij met het vliegtuig gevlogen naar perth. Hij had de baas van de vliegvaartmaatschapij gemaild en mog uiteindelijk z'n eigen fiets meenemen! Van perth is hij helemaal naar het oosten gefietst!! Wow!! Op de terugweg zagen we hem fietsen en voor wie het nog niet weet, austalia is zo'n beetje allemaal bergen waar je rijdt dus zo makkelijk is dat niet. 'S avonds zijn we naar dezelfde plek onder grafton gegaan om te overnachten, kwamen we de duitser tegen op de fiets die was opgepikt door een franse gast. Was erg gezellig 's avonds alleen de franse gast was vervelend! Waarom ga je naar australie als je geeneens een woord engels spreekt!! pfff! De dag erna zijn we naar Nymboida gegaan, want we hadden gehaard dat je daar in banden de waterval of kon gaan. Ze hebben daar een stuwdam om stroom op te wekken dus het stroomt daar continu hard. Met onze zemvesten en helmpjes en autobanden de waterval afgegaan, echt geniaal!! We hebben erg veel lol gehad! Ik heb alweer een tijdje niet getypt dus probeer het in te halen!! volgende keer ga ik verder!! In ieder geval fijne kerst iedereen!!! leuke reacties zijn nog steeds welkom :P

• 30 December 2011 - 11:23

Netty:

Oh deze had ik nog niet gezien en dus niet gelezen :( :)...