Noorder eiland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Pim Haas - WaarBenJij.nu Noorder eiland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Pim Haas - WaarBenJij.nu

Noorder eiland

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg Pim

14 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Nadat wij met de ferry naar het noorder eiland zijn gegaan. De ferry duurde ongeveer 3 uur en we kwamen ongeveer om 9 uur 's avonds aan in wellington. Het was al donker en we moesten nog een plek vinden om de auto ergens te parkeren om in te slapen :S dat duurde nog wel ruim een uur! De volgende dag zijn we eerst nog wellington ingereden, grote stad! Daarna zijn we verder richting het noorden gereden. We hadden weer eens slecht weer, want het heeft de hele dag geregent. Plus we merkten gelijk al dat het noorder eiland niet zo mooi is als in het zuider eiland. De volgende dag zijn we richting het skigebied met de bergen gegaan, maar ook die dag hadden wij slecht weer dus zagen we ook weer weinig van de bergen. Ook toen we de berg op reden(in de wolken) hadden we maar 5 meter zicht :S De volgende dag zijn we richting Taupo gereden waar we de Huka falls hebben gezien. Dat was wel erg mooi! De dagen daarna begonnen we in het vulkanische gebied van het eiland te komen en zagen we onderweg al zwavel rook uit de grond komen en de eier lucht uiteraard!! we hebben een wandelroute met korting!! gedaan door een zwavel gebied! en we hebben mudpools gezien waar elke keer bubbels met modder omhoog worden gespuugd! haha! Eigenlijk wouden we geisers gaan bekijken, maar hoeweel dat van de natuur is durven ze er alsnog geld voor te vragen en niet zo'n klein beetje ook! 28 dollar was de goedkoopste, maar dan zie je hem van de verte, dus dat hebben we niet gedaan! We hebben in Rotorua ook nog een walk door een zwavel - met zwavel meer -park gedaan, waar het ook heel erg stonk! hahaha! Vervolgens kwamen we steeds meer in het noorden terecht en zijn we uiteindelijk bij de hot water beach terecht gekomen. Waar mensen als kudde schapen opelkaars lip als maniaccen gaten aan het graven waren in het strand, want er was maar een klein stuk waar warm water omhoog kwam en dan met z'n allen op elkaars schoot in dat gat gaan zitten! wij hebben het aangekeken en een loopje over het mooie strand gedaan in plaats daarvan.Daarna zijn we naar de Cathedral cove gegaan en die was na bijna een uur in de hitte (Ja we hadden eindelijk mooi weer) lopen wel de moeite waard! erg mooi!! Van daar uit zijn we richting auckland gegaan en was er niet veel te beleven. We zijn Auckland doorgereden, omdat dat onze einbestemming was. Verder richting het noorde werd het land weer wat mooier. Maar het hogte punt was eigenlijk wel het aller noordelijkst puntje van nieuw zeeland en de zandduinen!! Bizar!!! gewoon een woestijn zoveel zand!! en hoog ook!! Daarna was er weinig te beleven niet niet iets wat we nog niet gezien hadden en was het meer een beetje onze tijd uitzitten hier.... Maarrrrr vanavond onze laatse avond hier en nu in auckland! eindelijk weer een bed en een douche :P en morgenochten wordt het LA!!! en komen we hetzelfde tijdstip en datum aan als dat wij vertrekken gek heh!! Groetjes!!

PS Iedereen nog steeds bedankt voor de reacties! Wij zien ook dat de ijspret en sneeuwpret in volle gang is in Nederland, leuk hoor!! Lisette en Loek doe de groeten aan Paul en marjolein!! Leuk dat hun het ook naar hun zin hebben daar!

• 14 Februari 2012 - 07:07

Netty:

Laatste nachtje in N-Z.... Eind is in zicht!!!...
    Hahaha voor jullie misschien niet zo leuk, maar ik vind het wel prettig!!! :)...
    Weer een leuk stukje om te lezen Pim... erg dat ze zoveel geld vragen voor een stuk natuur!!
    En wat bizar van die gaten!!! Kan begrijpen dat jullie dat niet zijn gaan doen!!
    Hele goede ries voor morgen... pfffff dat wordt weer een pittige!!!
    Veel pelzier in Amerika!!!!
    Lieve groeten uit een alweer wat warmer Nederland....

• 19 Februari 2012 - 19:07

Ine:

Ha jongens!

Die plekken waar jullie zijn geweest ben ik ook geweest :D
    Van die duinen ben ik toen afgegaan met een bodyboard!
    Het is gewoon duur daar om wat te mogen zien helaas.
    Have fun in LA!

• 20 Februari 2012 - 17:56

Ed&Do:

Hoi Pim en Sidney,

Zo lekker in de states! Super king sizes big Mac's lekker hoor. Het land met de onbegrenste mogelijkheden. Geniet er nog een klein maandje van!