Zuider eiland van Nieuw zeeland - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Pim Haas - WaarBenJij.nu Zuider eiland van Nieuw zeeland - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Pim Haas - WaarBenJij.nu

Zuider eiland van Nieuw zeeland

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg Pim

03 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Blenheim

Hallo luitjes! Eenmaal aangekomen in nieuw zeeland, zijn we vanaf het vliegveld met een shuttle bus naar ons hostel gegaan in christchurch. Die zit naast een paarden racebaan vandaar dat het de racecourse backpackers heet. We liepen naar de receptie en daar deed een aziatische jongen het luikje open (Ze zitten ook overal) en gaf ons de sleutel van onze kamer. Was een goede kamer opzich met goede bedden alleen stonk het een beetje in de kamer. Na lekker geslaslapen te hebben in het bed en uitslapen tot een uurtje of 1 begon de dag rustig, want we hadden twee nachten geboekt. Beetje geinternet op de gratis wifi en toen kwam er een kiwi die daar aan het klussen was voor de aziatische eigenaren. Dat was ook weer een figuur! Zo'n platte kiwi met z'n opmerkingen we hebben dubbel gelegen met hem! Hij had ons ook een lift gegeven naar de winkels, nadat we hem een ha ndje hadden gegeven met de spullen inladen om boodschappen te doen. Daar kwamen we in het winkel centrum een nederlands cafetje tegen die ook nederlandse producten verkocht! Je merkt pas hoeveel producten je in nederland gebruikt alleen in nederland te krijgen zijn tot je naar het buitenland gaat voor lange tijd! Ik mis nu al de oude kaas en de vlokken of hagelslag! En hier betaal je natuurlijk de hoofdprijs ervoor! Maar goed daarna zijn we terug gelopen naar het hostel we hadden gehoord en die avond meegemaakt dat er veel mensen kwaad weglopen van het hostel vanwege de stank hahaha! Maarja wij waren erger gewend en voor de prijs die je betaald moet je ook niet klagen. We hadden die dag online een auto gehuurd voor heel weinig geld en werden ook opgehaald door hun. De volgende dag hebben we de kiwi nog een handje geholpen terwijl we op de auto wachtte en weer hard gelachen! Hij mog ons wel, want hij wilde niet weggaan voordat wij werden opgehaald. Hij moest met die aziaat wat halen en hij zei elke keer " I leave when the boys leaving! " Maar ze waren te laat en moest ze nog een keer bellen om opgehaald te worden. Dus de kiwi ging eerder weg uiteindelijk. Nadat we opgehaald waen door het bedrijf kregen we de auto mee.... "the backpackers deal " noemde ze het, omdat hij vol deuken en krassen zat hahaha! Groot voordeel voor ons, mocht er een deuk of kras bijkomen dan kan het ze geeneens schelen zei ze! Plus ze zouden het niet eens zien hahaha! We zijn eerst naarhet vliegveld gereden en daar ons australische geld omgewisseld. Daarna zijn we naar het centrum gereden van christchurch. Erg bizar de halve stad letterlijk in puin vanwege de aardbevingen en uiteraard afgeloten. Het is echt een spookstad, want als je door de hekken kijkt zie je hele winkelstraten helemaal leeg! Wat wel grappig was dat de winkels nu in gebouwtjes zitten gemaakt van zeecontainers. Vanuit christchurch zijn we naar het zuiden gereden richting geraldine en genoten tijdens het rijden al van het uitzicht! Wow! Uitleindelijk kwamen we bij lake tekapo uit en dat was echt geniaal ik heb nog nooit zulk blauw water gezien! En dan besneeuwde bergtoppen op de achtergrond, amazing! Daarna hebben we een walk de berg op gedaan naast. het meer dus hadden we een waanzinnig uitzicht! Daarna zijn we verder naar het zuiden gereden richting alexandra en vanuit daar naar de oostkust naar milton en van milton naar dunedin. Veel gezien zoveel dat ik niu al niet meer weet wat ik in welke volgorde heb gezien! Ondertussen hebben we ook walks gedaan en stadjes onderweg verkend! Vanuit dunedin zijn we naar het zuiden naar gereden naar balcutha vandaar zijn we langs de kust gereden waar we dolfijnen, mooie kliffen en zeeleuwen zagen. We hebben ook nog een walk over strand gedaan waar er zeeleeuwen op strand zouden liggen. Het was vrij slecht weer en dachten niet dat we er een zouden zien tot we eerst twee vrouwtjes zagen slapen op 5 meter afstand. Toen we de hoek om kwamen zagen we in de verte ook wat lopen en toen z we dichterbij kwamen zagen we dat het een mannetje was! Dus ik wilde wat foto's maken dichtbij :p hoewel je niet dichterbij moct dan 10 meter. Hij lag met z'n ogen dicht en ik kwam dichter en dichterbij tot opeens ze kop omhoogvloog en begonte blaffen! Haha! Wij rennen voor ons leven! Maar we leven nog! Was weer een avontuur! Daarna zijn we vanaf het meest zuiderlijke punt van het zuider eiland naar de fiordlands gegaan. Erg mooi! Maar het was slecht weer dus we zagen niet veel van de bergen en het sneeuw. Daarna zijn we via de west kust naar het noorden gegaan. En op de west kust werden we gek van de vliegjes die je bijten en dan gaat het jeuken! Een ssort muggen, maar echt veel! Op het midden van de westkust zitten de pancake rocks erg mooi, maar weer gieten van de regen de hele dag! Vanaf daar zijn we verder naar het noorden gereden en nu zitten we in de mcdonalds voor het internet haha! We slapen namelijk veel in de auto om zo wat geld te besparen en hebben dus weinig internet of andere luxe. We leven op brood en water hahaha! We moeten namelijk ook nog naar amerika! We gaan zo naar picton, waar de ferry naar het noorder eiland vertrekt we komen daar om 9 uur savonds aan. Voor de nieuwe avonturen!

• 05 Februari 2012 - 21:34

Ed&Do:

Jullie hebben het nog steeds onwijs naar jullie zin. Lekker hoor van alles meemaken daar krijg je wel veel ervaring van.
    Paul en Marjolein zitten nu in Laos en hebben Vietnam verlaten. Zij genieten ook zo van de dingen die ze tegen komen, bovendien heeft Paul een 8 voor zijn scriptie en krijgt hij in mei zijn diploma.
    Hi-prepaid lukt niet want jouw nummer wordt niet meer herkent, ik denk dat die helaas verlopen is.
    Momenteel vries het hier streng en heb ik al geschaats op de Langeraarse plassen.
    Veel plezier verder en groetjes Ed&Do

• 06 Februari 2012 - 06:49

Netty:

Heey jongens wat een avonturen weer hahahaha....
    Beetje jammer van het weer, maar wat ik al had begrepen is het super mooi daar!!!
    God nog eventjes en dan gaan jullie al weer naar Amerika.... Wat gaat de tijd toch hard!!
    Lieve groeten uit een heel koud Nederland... vandaag gaan we misschien horen of er een elfstedentocht komt!!!

• 06 Februari 2012 - 22:27

Joke:

Wat een mooi verslag weer en die vliegjes, haha ik weet had er toen last van .
    En leuk dat jullie naar het noorder eiland gaan doen jullie met zwager de groeten in Auckland.
    Veel plezier jongens

• 10 Februari 2012 - 11:50

Hoi Pim:

Ben elke keer van plan om wat te schrijven, maar het komt er steeds niet van.
    Heb jullie reis met veel plezier gevolgd en sta er verbaasd van hoeveel jullie al hebben gedaan.
    Paul en Marjolein volgen jullie ook nog steeds vanuit Laos.
    Zorg dat je nog wat geld over houdt voor Amerika, want daar kun je wel wat gebruiken!

Groet Lisette en Loek

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Blenheim