Laatste stukje thailand en Japan! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Pim Haas - WaarBenJij.nu Laatste stukje thailand en Japan! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Pim Haas - WaarBenJij.nu

Laatste stukje thailand en Japan!

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg Pim

13 November 2011 | Japan, Tokio

Zo weer een hoop te vertellen en geen zin om te typen! Hahaha! Okee okee voorruit dan maar. We waren van koh phi phi naar Phuket gegaan. Mooiste hotel we we in heel thailand hebben gezeten! Uitzicht op zee een paneel naast het bed om alles me te bedienen bizar! Een zembad van hier tot Tokyo ;) Laura onze Canadese. Vriendin was met ons mee gereisd om een vriend van haar te ontmoeten dus de reis was erg gezellig. Savonds hebben we in het restaurant gegeten was lekker! Daarna zijn we maar is het nachtleven gaan bekijken we hadden al van een Australische pervert (zoals wij hem noemde en ook al in phi phi tegenkwamen) gehoord dat Phuket bali on steroids is. Omg! We kwamen met de taxi waar wat rare australiers inzaten aan op de straat waar het allemaal gebeurt. Oh my goodness! Druk, ladyboys overal, clubs afgeladen met strippalen kortom madness! Oh ja vergeet al de blanke oude mannetjes die met thaise meiden lopen bah! We noemde ze altijd whihais 's (white guy thai girl). Gelukkig was er in een steegje 1 club "the white room" waar het wel gezellig was. Mochten ook alleen touristen naar binnen. Al gauw wat australiers. Ontmoet waar we de hele avond mee hebben gefeest haha! Volgende ochtend zou laura weer naar ons toe komen want de vriend die ze bezocht moest weer vroeg weg en de andere canadese (Allen en Bryan) kwamen pas smiddags aan. Ik voelde al maagkrampen en laura kwam ook niet al te best binnen strompelen. Die dag hadden we dus allebij voedsel vergiftiging! Dus van onder en boven.... je begrijpt het wel. We hadden niet eens hetzelfde gegeten! Maar goed hele dag in bed gelegen en veel geslapen. Volgende dag hebben we gerelaxt bij het enorme zwembad en zijn aan het einde van de middag Allen en Bryan gaan opzoeken. Beetje door de stad gelopen en savonds met z'n allen uit eten. Lekker verse zeebaars gegeten voor een paar euro! Savonds nog even door die drukke straat gelopen, maar niks voor ons. Volgende ochtend weer terug naar bangkok dus afscheid moeten nemen van Laura, Allen en Bryan :'( snik! we zijn met het vliegtuig naar bangkok gegaan en vanaf het vliegveld weer met de taxi...... @#$%& weer genept door die.... wist niet waar het was daarna weer met zo'n achterlijke tuk tuk dus die hebben we gezegd naar het kantoor waar we de trip hadden geboekt af te zetten. Op facebook had de meid (Lisa) die het voor ons had geboekt al gezegd dat we haar moesten bellen dus dat gedaan. We zijn dezelfde avond nog vertrokken naar pattaya. Ongeveer 2 uur van bangkok. Savonds aangekomen in het hotel en vroeg gaan slapen. De volgende dag belde Lisa ons op om wat door pattaya te lopen en bekend worden met de buurt. We hebben afgesproken bij een shopping mall en zijn vanuit daar door de stad gaan lopen. Samen gelunchd en een terassje aan de zee gepakt mooi uitzicht en erg gezellig! Savonds zijn we samen uit eten gegaan en op tijd naar bed gegaan. Volgende dag afgesproken bij haar hotel en gezwommen in het zwembad. Ze verblijft daar met familie en vrienden om dat hun in het gedeelte wonen wat overstroomd is en dus niet meer hun huis in kunnen. Bommetjes gedaan in het zwembad met de dochter van een vriend van haar hahaha! Zwebad half leeg! Eerste uit eten geweest heerlijk thais gegeten en daarna we uit geweest in pattaya ze hebben ook hier veel clubs afgeladen met palen en vrouwen ernaast. Whithai's zijn hier nog erger! Kreupele oude mannetjes die naast meiden lopen! Savonds veranderd de boulevard in een roze buurt! Maar andere kant hebben ze meer normale clubs dan in Phuket. Zijn ook nog in de icebar geweest waar het ijskoud is en de muur en de bar van ijs zijn. Veel gelachen met Lisa ze heeft dezelfde humor als ons! Volgende dag bij ons zwembad gerelaxt weer viel een beetje tegen. De dag daarna weer met Lisa afgesproken in de shopping mall en daar rond gelopen. Groot, niet normaal! 9 verdiepingen! Met van alles en nog wat op de begande vloer is er een food plaza waar je bijna elke soort eten kan kopen en niet eens duur! daarna zijn we naar de. Bioscoop gegaan naar de film 'in time ' was wel aardig. Voordat de film begint komt er een filmpje over de keizer van Thailand. Iedereen in de bioscoop moet dan staan tijdens het filmpje bizar om mee te maken! Lisa was ook in de bioscoop gebeten door een of ander beest en had een grote rode vlek op d'r rug! Na de biscoop zijn we in een cafe een avondje gaan poolen. De laatste dag zijn we naar een prive strandje gegaan genaamd pirate beach, eigenlijk private beach maar als Lisa het uitspreekt lijkt het alsof ze pirate beach zegt hahaha! Maar goed beetje gerelaxt en om 6 uur savonds werden we opgehaald om naar bangkok te gaan. Afschied moeten nemen van onze goede vriendin :'( snik. In bangkok moest ik eerst me pak ophalen en we hadden met de winkel om 8 a 9 uur afgesproken. De taxi chauffeur. Belde voor de zekerheid, maar goed ook, Want ze zeiden dat ze om half 7 dicht gingen argh! Kwamen om half 10 daar aan was er niemand! Zegt chauffeur ik ga thuis slapen pick jullie om 12 uur weer op. Dat vonden we niet zo een goed idee. Dus gingen we wachten voor de winkel na een half uur kwamen ze langs en kon ik gelukkig mijn pak ophalen. Daarna zijn we afgezet op het vliegveld waar we 8 uuf hebben gewacht op onze vlucht om 7 uur sochtends naar japan. Na een overstap in malaysie kwamen we na totaal 12 uur reizen aan in japan! Vanuit daar een hotel geprobeerd te regelen drama! Nadat we onze bagage enz. Hadden was het 12 uur!gevraagd moesten we zelf hotels gaan bellen! Allemaal vol! Eigenlijk denk ik dat ze na 11 uur geen gasten meer nemen. Lopen we naar de touristen info zegt die dat we op het vliegveld moesten slapen! We waren al helemaal gaar! Komt hij na 10 min terug zegt dat hij hotel gevonden heeft. 9000 yen pp aparte kamers. Hebben we maar gedaan we hadden de koers verkeerd uitgerekend dacht 30 euro pp. Achteraf bleek dat dus 90 euro pp te zijn!Maar goed moesten daar heen met trein en taxi pfff drama! Bedenk als in japans kaarten borden en de mensen. Engels? Forget it! Ja op het vliegveld een paar gebrekkig. Gaan we met de trein waarschijnlijk moesten we overstappen ergens? Dus verkeerde halte uitgestapt probeer je het te vragen lopen ze bang half rennend van je weg! Zakt je broek Van af! Zijn we naar de straat gelopen en maar gaan zwaaien naar taxi's :-S gelukkig stopte er 1! bracht ons naar het hotel door de folder te laten zien. Ook weer een dure grap natuurlijk! Komen we in het hotel zoals ik al zei aparte kamers sidney zat 5 verdiepingen hoger! Eerst eten gesprokeld, je weet niet wat je koopt! Je kan het gewoon niet lezen! Dus... ga je slapen betaal je @#$%& 90 euro voor een kamer heb je een achterlijke keiharde pittenzak als kussen! Oh ja koud buiten en warm op de kamer niet normaal. Hard pratende jappen die over de gang lopen. Dus weer geen normale nacht slaap 11 uur de volgende ochtend uitchecken. Lag er sowieso pas 2 uur in! okee wordt je wakker met een stijve nek kom je buiten, regen en wat gaan we in godsnaam doen waarheen! Dus internet cafe zoeken en wat onbijt. Onbijt op ga je rondvragen voor internet cafe, weer mensen die of weglopen of je niet verstaan en je glazig staan aan te gapen. Zeiknat helemaal gehad, zijn we vraag niet hoe met de trein naar het vliegveld gegaan. Trein natuurlijk stampesvol sta je dan met je backpack! Dus op het vliegveld aangekomen en onszelf afgevraagd gaan we dit nog een maand volhouden? Antwoord: neeeee! Ticket omgeboekt en met de bus naar een ander vliegveld en diezelfde avond opweg naar Australië gegaan wel weer vliegen, maarja beter dan japan!

Tot de volgende keer met australische avonturen! Foto's gaat echt heel moeizaam dus ik moet daar wat tijd voor nemen. Ik heb nu de tijd al verspilt met dit typen Ha! Howdy folks!

• 13 November 2011 - 09:09

Netty:

Nou gasten wat een verhaal weer... Erg jammer van Japan.. maar ja als het gevoel niet goed is dan hebben jullie hier gewoon goed aan gedaan..
    Ik hoop zo voor jullie na deze tegenslag, dat het in Australië net zo super wordt als in Thailand. Dat neemt in ieder geval niemand meer van jullie af..
    Ik ga hard duimen dat de Camper doorgaat.. en genieten maar weer met heel veel verhalen en foto's voor ons :)..

• 13 November 2011 - 17:50

Oom Bart:

Wat een verhalen! Thailand is natuurlijk fantastisch dat jullie daar in deze tijd (overstromingen) zijn geweest en toch alles hebben kunnen doen wat jullie wilden.
    Ik ben verbaasd jullie verhalen over Japan te lezen. Van de andere kant verklaart dit wel waarom gebruiksaanwijzingen van Japanse produkten zo slecht leesbaar zijn. Jammer dat Japan niet geworden is wat jullie er van te voren van verwacht hebben. Van de andere kant: Australie is zo'n groot land. Als je daar een paar weken langer kunt blijven dan is dat extra (leuke) Australie-tijd. Na deze reis gaan jullie heel anders tegen vliegen aankijken ;-)
    Veel plezier!

• 13 November 2011 - 21:18

Oom Bart:

Pim, ik kom net bij Opa en Oma vandaan. Ze hebben je kaart (met olifant voorop) ontvangen. Volgens Oma is dit de tweede keer dat je op een olifant hebt gezeten. Ook van Opa en Oma veel plezier gewenst en bedankt voor de kaart.

• 15 November 2011 - 10:12

Winny:

Jeetje wat een verhaal zeg.....
    Sidney voor jou is het helemaal een domper omdat ik weet hoe graag jij naar Japan wilde,helaas ...
    Hopenlijk is het in Australie net zo leuk als jullie het in Thailand hebben gehad,heel veel plezier daar en tot het volgende reisverslag met hopelijk meer foto's
    Have fun !!

• 15 November 2011 - 11:17

Het Quibus Team:

hee suffies....
    je kan natuurlijk ook vooraf overnachting regelen voor de eerste paar dagen..... lol!

Verslag uit: Japan, Tokio

Wereldreis-Japan